Zasady przesyłek kurierskich

Jeżeli rozpoczynasz swoją przygodę z zakupami przez internet, zapoznaj się z poniższymi informacjami odnośnie przesyłek kurierskich.

 

Kurier, to nie my!

  • pamiętaj, iż kurier nie jest pracownikiem naszej firmy, lecz pracownikiem zewnętrznej firmy świadczącej usługę transportową, nie odpowiadamy niestety za jego kulturę osobistą czy życzliwość wobec Ciebie
  • uzupełnienie protokołu szkodowego z kurierem, jeżeli przesyłka dotarła uszkodzona, nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji do naszej firmy (lecz jest to jej niezbędny element)

 

Kurier przyjechał z przesyłką, co dalej?

ODBIÓR PRZESYŁKI

  • kurier dostarczy Ci przesyłkę "pod drzwi" (wyjątek stanowią przesyłki paletowe, oraz paczki ważące powyżej 30kg)
  • oceń wygląd przesyłki z zewnątrz, jeżeli budzi Twoje zastrzeżenia (opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone, rozerwane, widać wyraźne wgniecenia lub słychać podejrzane "grzechotanie") poinformuj o tym kuriera, aby KONIECZNIE odnotował, iż przyjmujesz przesyłkę z zastrzeżeniem!
  • kurier nie może pozwolić Ci rozpakować przesyłki dopóki nie pokwitujesz jej odbioru, podpisz zatem odbiór przesyłki (również w tym momencie, musisz ją opłacić, jeżeli wybrałeś przesyłkę za pobraniem)
  • jeżeli opakowane zewnętrzne sugeruje, iż przesyłka mogła zostać uszkodzona rozpakuj ją od razu przy kurierze i spisz z nim protokół szkodowy jeżeli faktycznie towar został uszkodzony oraz poinformuj nas o tym

ZGŁOSZENIE USZKODZENIA

  • kurier nie ma obowiązku poczekać, aż sprawdzisz czy dostarczony towar nie jest uszkodzony
  • sprawdź przesyłkę w dniu jej otrzymania, jeżeli towar uległ w transporcie uszkodzeniu, tego samego dnia zadzwoń do firmy kurierskiej, która doręczyła Ci przesyłkę i zgłoś szkodę (firma wyśle do Ciebie kuriera w celu spisania protokołu szkodowego) oraz poinformuj nas o tym
  • podczas spisywania protokołu szkodowego zadbaj o rzetelne uzupełnienie wszystkich pól, zgodnie ze stanem faktycznym przesyłki, szczególnie uwzględniając w co dokładnie była ona zapakowana, jest to najbardziej istotna informacja do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika
  • odbierz jeden egzemplarz uzupełnionego protokołu i zgłoś do nas reklamację, załączając do niej protokół oraz zdjęcia uszkodzonego towaru
  • !to my składamy reklamację u przewoźnika!; jeżeli zgłosiłeś szkodę na czas i zadbałeś o prawidłowe uzupełnienie protokołu szkodowego my zajmujemy się dalszym dochodzeniem odszkodowania, a Ty otrzymujesz od nas nowy towar lub zwrot pieniędzy
  • UWAGA: jeżeli zaznaczyłeś na protokole szkodowym, iż składasz reklamację, podałeś swój numer konta do zwrotu odszkodowania, uniemożliwiłeś nam tym samym złożenie reklamacji do przewoźnika na daną przesyłkę, w takiej sytuacji musisz już sam kontynuować proces dochodzenia odszkodowania 

 

PODSUMOWANIE:

- jeżeli przesyłka budzi z zewnątrz Twoje zastrzeżenia poproś kuriera o odnotowanie tego faktu przy pokwitowaniu odbioru

- sprawdź towar w dniu otrzymania przesyłki i wszelkie uszkodzenia zgłoś tego samego dnia do przewoźnika i do nas

- spisz dokładnie protokół szkodowy z kurierem i załącz go wraz ze zdjęciami uszkodzeń, do reklamacji składanej do nas

- z kurierem spisz jedynie protokół, potrzebny nam do dochodzenia odszkodowania od firmy kurierskiej; nie zgłaszaj reklamacji na przesyłkę do przewoźnika, jeżeli chcesz zgłosić reklamację do nas

 

Pamiętaj, aby podczas rozpakowywania przesyłki robić to ostrożnie, aby nie uszkodzić towaru w środku!

Prosimy nie niszczyć i nie rozrywać opakowań. Przyda Ci się ono, jeżeli będziesz chciał dokonać zwrotu. Jeżeli otwarcie kartonu jest niemożliwe bez jego uszkodzenia, prosimy o rozcięcie opakowania wzdłuż narożnika.

 

DHL

Większość przesyłek nadajemy firmą kurierską DHL, z którą współpracujemy od lat.

Jeżeli chcesz zgłosić do DHLu szkodę, zadzwoń: 42 6345345

Jeżeli chcesz sprawdzić status przesyłki, kliknij: http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/szukaj.aspx

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl