


Jeżeli rozpoczynasz swoją przygodę z zakupami przez internet, zapoznaj się z poniższymi informacjami odnośnie przesyłek kurierskich.
Kurier, to nie my!
- pamiętaj, iż kurier nie jest pracownikiem naszej firmy, lecz pracownikiem zewnętrznej firmy świadczącej usługę transportową, nie odpowiadamy niestety za jego kulturę osobistą czy życzliwość wobec Ciebie
- uzupełnienie protokołu szkodowego z kurierem, jeżeli przesyłka dotarła uszkodzona, nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji do naszej firmy (lecz jest to jej niezbędny element)
Kurier przyjechał z przesyłką, co dalej?
ODBIÓR PRZESYŁKI
- kurier dostarczy Ci przesyłkę "pod drzwi" (wyjątek stanowią przesyłki paletowe, oraz paczki ważące powyżej 30kg)
- oceń wygląd przesyłki z zewnątrz, jeżeli budzi Twoje zastrzeżenia (opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone, rozerwane, widać wyraźne wgniecenia lub słychać podejrzane "grzechotanie") poinformuj o tym kuriera, aby KONIECZNIE odnotował, iż przyjmujesz przesyłkę z zastrzeżeniem!
- kurier nie może pozwolić Ci rozpakować przesyłki dopóki nie pokwitujesz jej odbioru, podpisz zatem odbiór przesyłki (również w tym momencie, musisz ją opłacić, jeżeli wybrałeś przesyłkę za pobraniem)
- jeżeli opakowane zewnętrzne sugeruje, iż przesyłka mogła zostać uszkodzona rozpakuj ją od razu przy kurierze i spisz z nim protokół szkodowy jeżeli faktycznie towar został uszkodzony oraz poinformuj nas o tym
ZGŁOSZENIE USZKODZENIA
- kurier nie ma obowiązku poczekać, aż sprawdzisz czy dostarczony towar nie jest uszkodzony
- sprawdź przesyłkę w dniu jej otrzymania, jeżeli towar uległ w transporcie uszkodzeniu, tego samego dnia zadzwoń do firmy kurierskiej, która doręczyła Ci przesyłkę i zgłoś szkodę (firma wyśle do Ciebie kuriera w celu spisania protokołu szkodowego) oraz poinformuj nas o tym
- podczas spisywania protokołu szkodowego zadbaj o rzetelne uzupełnienie wszystkich pól, zgodnie ze stanem faktycznym przesyłki, szczególnie uwzględniając w co dokładnie była ona zapakowana, jest to najbardziej istotna informacja do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez przewoźnika
- odbierz jeden egzemplarz uzupełnionego protokołu i zgłoś do nas reklamację, załączając do niej protokół oraz zdjęcia uszkodzonego towaru
- !to my składamy reklamację u przewoźnika!; jeżeli zgłosiłeś szkodę na czas i zadbałeś o prawidłowe uzupełnienie protokołu szkodowego my zajmujemy się dalszym dochodzeniem odszkodowania, a Ty otrzymujesz od nas nowy towar lub zwrot pieniędzy
- UWAGA: jeżeli zaznaczyłeś na protokole szkodowym, iż składasz reklamację, podałeś swój numer konta do zwrotu odszkodowania, uniemożliwiłeś nam tym samym złożenie reklamacji do przewoźnika na daną przesyłkę, w takiej sytuacji musisz już sam kontynuować proces dochodzenia odszkodowania
PODSUMOWANIE:
- jeżeli przesyłka budzi z zewnątrz Twoje zastrzeżenia poproś kuriera o odnotowanie tego faktu przy pokwitowaniu odbioru
- sprawdź towar w dniu otrzymania przesyłki i wszelkie uszkodzenia zgłoś tego samego dnia do przewoźnika i do nas
- spisz dokładnie protokół szkodowy z kurierem i załącz go wraz ze zdjęciami uszkodzeń, do reklamacji składanej do nas
- z kurierem spisz jedynie protokół, potrzebny nam do dochodzenia odszkodowania od firmy kurierskiej; nie zgłaszaj reklamacji na przesyłkę do przewoźnika, jeżeli chcesz zgłosić reklamację do nas
Pamiętaj, aby podczas rozpakowywania przesyłki robić to ostrożnie, aby nie uszkodzić towaru w środku!
Prosimy nie niszczyć i nie rozrywać opakowań. Przyda Ci się ono, jeżeli będziesz chciał dokonać zwrotu. Jeżeli otwarcie kartonu jest niemożliwe bez jego uszkodzenia, prosimy o rozcięcie opakowania wzdłuż narożnika.
DHL
Większość przesyłek nadajemy firmą kurierską DHL, z którą współpracujemy od lat.
Jeżeli chcesz zgłosić do DHLu szkodę, zadzwoń: 42 6345345
Jeżeli chcesz sprawdzić status przesyłki, kliknij: http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/szukaj.aspx